DISKUSIE
SLEDOVAŤ BLOG
Vitajte na mojom blogu
SVK

recenzia: Crazy Machines
pridal SVK 4.5. 2006 o 0:07

Vzhľadom na to, že o tejto hre na Sectore nie je žiadna zmienka a mňa osobne táto hra zaujala, rozhodol som sa o nej niečo napísať a podeliť sa s vami o moje pocity z hrania tejto úžasnej, krásnej logickej hry.

Crazy Machines, ako už z názvu vyplýva je hra o prístrojoch a zariadeniach, ktoré sa navzájom ovplyvňujú a vytvárajú určitý funkčný mechanizmus, ktorého cieľom je vykonať konkrétnu jedinú činnosť, alebo viacero činností. Cieľom hry je splniť úlohu (dať spomínané činnosti do pohybu /aktivovať ich/), ktorú vám zadá staručký bláznivý vedec, ktorý na to nemá čas, alebo si nájde iné podobné výhovorky. Nielen vedec je bláznivý, ale aj celé mechanizmy, ako aj postup vykonania určitej činnosti. Zo začiatku sú úlohy jednoduché, budete sa cítiť ako ryba vo vode, neskôr sa však náročnosť tak zvýši, že vám dlho potrvá kým prídete na riešenie. Úloh, ktoré máte vyriešit je dosť a sú dosť rôznorodé (aspoň teda ich postup riešenia). Niekedy môžete vyriešiť úlohy pomocou viacerých možností. Na každú úlohu máte obmedzené množstvá a druhy zariadení. Môžete to použiť všetko, alebo nemusíte. Je to len na vás ako to zvládnete. Hra disponuje krásnou grafikou, reálnou fyzikou, dokonca pri hraní vám hrá príjemná hudba. Mne sa páčila, aj keď sa opakovala stále dokola, aj tak mi neliezla na nervy. Mení sa aj pozadie, na ktorom pracujete, čo však neovplyvňuje hru vôbec, iba spestruje. K úlohám môžete použivať rôzne druhy lôpt, gúľ, všetky majú inú hmotnosť a inak sa chovajú (inak sa odrážajú, prípadne sa dajú odfúknuť a podobne). Použiť môžete parnú aj elektrickú energiu, taktiež môžete požiť závažie, vedro, balón, lano, pohyblivé pásy, sviečku, ozubené kolesá, lupu a veľa veľa iných vecí. Náročnosť jednotlivých levelov je rôznorodá. Môže sa stať, že dlho budete riešiť úlohy bez problémov, ale zrazu sa zaseknete. Potom úlohu nejako vyriešite a znovu riešite úlohy bez menšich problémov. No v neskorších úrovniach je takmer každá úloha ťažká. Úloh na riešenie je v hre dosť a ak by sa chcel niekto ešte po ich splnení pohrať, môže si vytvoriť sám svoj vlastný mechanizmus pre vlastné potešenie.

Je to rozhodne zaujímavá logická hra, ktorá zaplní váš volný čas a potrápi mozgové závity. Nie je to asi hra na dlhé večery, ale skôr na chvíľkové pobavenie. No niektorým nemusí dať spať a strávia pri nej dlhú dobu, len aby vyriešili všetky úlohy možno aj za jeden deň (prípadne, keď je logicky zdatný aj za pár hodín alebo minút, čo sa samozrejme dá, no to by musel byť pán Einstein).

Crazy Machines má viacero častí, no princíp hry je rovnaký.

+ grafické spracovanie

+ fyzika